Saturday 25 February 2012

Mana pergi nya anak KL

Sebelum korang baca artikel nie aku nak korang baca dulu artikel dari Ninth-Mania nie... http://ninthmania.blogspot.com/2012/02/cityboys.html.

Bukan kami merungut untuk memperjuangkan bola sepak di sekitar Kuala Lumpur. Tapi kami sedih kerana ada yang masih ketandusan Jiwa untuk menyokong liga tempatan. Satu pasukan yang telah jatuh memerlukan penyokong yang kuat untuk membangkitkan semangat. Percaya atau tidak semangat pemain juga bergantung kepada jumlah penonton yang menyokong. Anda semua kenal pada pasukan BESIKTAS dari Turkey? Yer, pasukan yang menjungkil bakat Ricardo Quaresma. Anda semua kenal pada pasukan Kuala Lumpur dari Malaysia? Yer yang juga pencungkil bakat Safee Salie yang sekarang bermain di Pelita Jaya, Indonesia.

Bukan pemain dan pasukan yang hendak aku ketengahkan. tapi PENYOKONG, perbezaan yang amat ketara.

                                                                   Penyokong Besiktas

Kemana pergi nya anak KL yang lain? Pavilion? Bukit Bintang? Lowyat? Apa aktiviti hujung minggu mereka?

Tidak di nafikan bola sepak di Kuala Lumpur banyak persaingan nya untuk menarik minat anak muda. Bolasepak Kuala Lumpur bersaing dengan anak muda yang merempit, bersaing juga dengan pusat karaoke, bersaing juga dengan pusat membeli belah. Tapi itu semua bukan alasan untuk tidak menyokong pasukan Kuala Lumpur. Aku tidak mahu fokus pada mereka yang minat BPL, itu hak mereka. Bersorak sehingga maki kawan-kawan yang menyokong team BPL lain di kedai mamak. Terpikir juga ada baik nya mereka bergaduh untuk liga tempatan yang masih perlukan suara lantang di kedai mamak.

Tepuk dada tanya selera..

Bukan rungutan tapi luahan..






***KO

No comments:

Post a Comment