Wednesday 14 March 2012

AYUH KE STADIUM !

 Perlawanan antara Selangor dan Kuala Lumpur semakin hampir, tetapi apa yang admin dapat kongsikan di sini bukan la perlawanan yang utama, tetapi pihak pengurusan FAM sendiri tidak memberi kata putus stadium mana yang hendak digunakan. Menurut KOSMO perlawanan musuh Klang Valley ini akan bertembung di MBPJ ada sesetengah sumber mengatakan bertembung di stadium kebanggaan negara iatu BUKIT JALIL.
Tapi itu bukan masalah bagi kami Kuala Lumpur Ultras, yang menjadi isu besar nya sekarang adakah fans-fans Kuala Lumpur yang dulu nya merungut Kuala Lumpur bermain jauh (Stadium Hang Jebat) akan turun untuk beri sokongan. Sanggup kah warga kota yang bangga dengan bangunan yang mencakar langit turun untuk membuang duit untuk mencaci maki pemain Kuala Lumpur bila kalah dan bersorak ketika menang di stadium yang berdekatan dengan kawasan mereka.



Sememangnya agak sedih apabila mengetahui Piala FA telah terlepas dari tangan Kuala Lumpur FA. Perlawanan antara Kelantan dan Kuala Lumpur rasa nya banyak memberi impak pada penyokong warga kota. Soalan yang diajukan dalam diri sendiri. Boleh kah Kuala Lumpur membenamkan Selangor yang gah dengan pasukan yang kuat dan penyokong yang ramai.??

Kami tidak minta penyokong Kuala Lumpur duduk di curva bersama kami, sebab kami tahu ada yang malu untuk terlompat-lompat dan apa yang di bisingkan kat sudut tepi stadium tu bersama kami . Kami cuma minta penyokong Kuala Lumpur datang ke stadium untuk memberi sokongan dan memegang bendera Kuala Lumpur untuk memberi sokongan moral kepada pasukan Warga Kota. Ini la wakil kita untuk bola sepak, salahkah kita memberi sokongan kepada pemain kita. Ini la wakil seramai berjuta rakyat yang berada di Kuala Lumpur., apa salah nya membeli tiket untuk menonton nya. Ini la pasukan yang akan memberi nama baik jika menang. Ini lah pasukan yang akan di caci jika mereka kalah. Apa salah nya kita membuang sedikit masa untuk melihat pasukan yang menjadi wakil kita.


Biar Kalah atau Menang kami tetap menyokong Kuala Lumpur .


#sarungjersikita
|KO|



No comments:

Post a Comment